آسمان مدیون زهراست

آسمان مدیون زهراست

بسم الله الرحمن الرحیم
اینجا قرارگاه دل است. به نیابت از شهیدان غلامرضا آویش ،سید رضا و سید محسن قریشی
خاک پای مادر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
صل الله علیک ایتها الشهیده...
********

بایگانی

مجلس پنجم

شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۳، ۰۵:۴۲ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم


تائب صحراى کربلا

از یک تائب در صحراى کربلا برایتان نام ببرم و عرض آخر من باشد: یک توبه مقبول، یک توبه بسیاربسیار جدى در کربلا توبه حُرّ بن یزید ریاحى است. حر، مرد شجاع و نیرومندى است. اولین بار که عبیداللَّه زیاد مى‏خواهد هزار سوار براى مقابله با حسین بن على بفرستد، او را انتخاب مى‏کند. او به اهل بیت پیغمبر ظلم و ستم کرده است. گفتم وقتى که جنایت بزرگ شد، وجدان انسان (اگر وجدان نیمه زنده‏اى هم باشد) عکس العمل نشان مى‏ دهد. حالا ببینید عکس العمل نشان دادن مقامات عالى روح در مقابل مقامات دانى چگونه است؟ راوى مى‏ گوید حر بن یزید را در لشکر عمر سعد دیدم در حالى که مثل بید مى‏ لرزید. تعجب کردم. رفتم جلو، گفتم: حر! من تو را مرد بسیار شجاعى مى‏ دانستم و اگر از من مى‏ پرسیدند اشجع مردم کوفه کیست، من از تو نمى‏ گذشتم. تو چطور ترسیده‏ اى؟ لرزه به اندامت افتاده است. گفت: اشتباه مى‏ کنى، من از جنگ نمى‏ ترسم. از چه مى‏ ترسى؟ من خودم را در سر دوراهى بهشت و جهنم مى‏ بینم، خودم را میان بهشت و جهنم مخیّر مى‏ بینم، نمى‏ دانم چه کنم، این راه را بگیرم یا آن راه را؟ اما عاقبت، راه بهشت را گرفت. آرام آرام اسب خودش را کنار زد به طورى که کسى نفهمید که چه مقصود و هدفى دارد. همینکه رسید به نقطه‏اى که دیگر نمى‏توانستند جلویش را بگیرند، یکمرتبه به اسب خودش شلّاق زد، آمد به طرف خیمه حسین بن على. نوشته‏ اند سپر خودش را وارونه کرد به علامت اینکه من براى جنگ نیامده‏ ام، براى امان آمده‏ ام.

خودش را مى‏ رساند به آقا اباعبداللَّه، سلام عرض مى‏ کند. اولین جمله‏ اش این است:

«هَلْ تَرى‏ لى مِنْ تَوْبَةٍ؟»  آیا توبه این سگ عاصى قبول است؟ فرمود: بله، قبول است. کرم حسینى را ببینید! نفرمود آقا این چه توبه ‏اى است؟! حالا که ما را به این بدبختى نشانده‏ اى، آمده ‏اى توبه مى‏ کنى؟ ولى حسین این‏جور فکر نمى‏ کند.

حسین همواره دنبال هدایت مردم است. اگر بعد از آنکه تمام جوانانش هم کشته شدند، لشکریان عمر سعد توبه مى‏ کردند، مى‏گفت توبه همه‏ تان را قبول مى‏ کنم؛ به دلیل اینکه یزیدبن معاویه بعد از حادثه کربلا به على بن الحسین علیه السلام مى‏گوید: آیا اگر من توبه کنم قبول مى‏ شود؟ فرمود: بله، اگر تو واقعاً توبه کنى قبول مى‏ شود، ولى او توبه نکرد. حر به حسین علیه السلام گفت: آقا! اجازه بده من بروم به میدان، جان خودم را فداى شما کنم. فرمود: تو مهمان ما هستى، از اسب بیا پایین، چند لحظه‏ اى اینجا باش. عرض کرد: آقا! اگر اجازه بدهید من بروم بهتر است. این مرد خجالت مى‏ کشید، شرم داشت، چرا؟ چون با خودش زمزمه مى‏ کرد که خدایا من همان گنهکارى هستم که براى اولین بار دل اولیاى تو را لرزاندم، بچه‏ هاى پیغمبر تو را مرعوب کردم. چرا این مرد حاضر نشد در کنار حسین بن على بنشیند؟ چون اندیشید که درحالى که من اینجا نشسته‏ام، نکند یکى از بچه‏ هاى حسین بیاید و چشمش به من بیفتد و من غرق در شرمندگى و خجالت بشوم.

منبع: آزادی معنوی، استاد شهید مرتضی مطهری

 

یاحسین مرا هم می پذیری؟؟؟


 

نظرات  (۹)

۳۰ شهریور ۹۳ ، ۰۳:۴۳ علی اکبر مجنون الحسین جان

یک پیشنهاد بسیار مهم !

بسم الله الرحمن الرحیم
تقدیم به شما از سوی ققنوس کربلا
سلام وادب دارم محضر همه عزیزان خداوند؛خواهران گرامی ام و برادران بزرگوارم.
پیشنهادی داشتم نسبت به موضوعات حساسی که در اطراف ما ,در حال وقوع است و می طلبد که ما به عنوان یک عنصر حزب الهی و ولایی به طور کلی نسبت به این مسائل مقداری باتامل و درنگ ؛نگاهی مفید و بدون حاشیه و تازه ای داشته باشیم.از این رو خواستم خواهشی برادرانه به عنوان یک هم رزم در این سرای مجازی از همه شما داشته باشم که با استعانت از پروردگار متعال ؛امیدوارم بااندیشه وافر از دیدگاه الهی،این پیشنهاد جنبه ی فراگیر داشته باشدو به هرسنگری که سر می زنید؛شما نیز دارای این اعلام نیاز امروزی به جامعه را نمائیدو باعث پیشبرد اهداف نظام اسلامی در تمام جوانب گردید.
متاسفانه بعد از انتشار و اطلاع از خبر دستگیری امیر داعش در ایران اسلامی ؛و گروهکی که با او همکاری می کردند؛هرچند که بحمدالله چشم و چراغ این ملت بیدار است و به وقت مقتضی به سراغ دشمنان ایران اسلامی با قدرت و توانایی هرچه تمام تر می رود؛اما بهتر دانستم به لطف خداوند تبارک و تعالی و به عنوان سربازی کوچک و قطره ای از این دریا؛از شما همسنگران گرامی تقاضایی نمایم که امیداست شما هم همت نموده و به این پیشنهاد لبیک گویید و آن از این قرار است که طبق سفارشات مهم اهل البیت علیهما السلام که در روایات بسیار سفارش فرموده اند؛در کسب علوم دینی برای مواجه شدن بادشمن و کسانی که یا جاهل هستند و یا معاند و به دنبال ضربه زدن می باشند؛از شما خواهشمند است در شرایط کنونی؛با تمام قدرت و قوا به یاری پروردگار متعال ؛در کسب معارف پاک شیعه و شناخت حقیقی علم اسلام به طور کاربردی و زبان کلامی که در رویارویی عقلی برای مواجه شدن با هرگونه تفرقه افکنی و گروههای نفاق و غیره در سطح جامعه اسلامی خود را آماده نمائید و سعی کنیم با مطالعات و پرسش و پاسخ از بزرگان علوم اسلامی و مراجعت به علمای اعلام اسلام و دفاتر ایشان ؛این یک دست بودن را در میان جامعه دینی خود روز به روز قوی تر نمائیم.
همانطور که همه گرامییان می دانید در اطراف کشور اسلامی ما اهل تسنن محترم زیاد هستند و دشمن به هر نوع برای غلبه بر این وضعیت فعلی می کوشد تا اتفاقات ناگوار را برایمان رقم بزند و این از نیروهای حزب الهی و اصیل انقلاب و ولایت به دور خواهد بودکه حرفی برای گفتن نداشته باشند وتنها موقعیتی که خداوند متعال به امر ولی مسلیمن حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به عنوان سرباز جنگ نرم در اختیار ما گذاشته است را صرف مطالبی هجو و بی اثر در این زمانهای ناب نمائیم .
به فرموده ی حضرت علامه مطهری اعلی الله مقامه که می فرمودند :شمر زمانت را بشناس !
این راه که ما انتخاب نموده ایم راه بسیار دشوار و خطیریست که باید در دو جبهه بجنگیم !
یک جبهه همین دنیای مجاز و جبهه دیگرمان دنیای حقیقی روزمره ماست !
لذا امیدوارم این مطلب را بسیار جدی در بر بگیرید و به همدیگر در این راه مجاهدت و شهادت یاری رسانید.
کلام خود را با امری از مولایمان محمد ابن علی حضرت باقر العلوم روحنافداک به پایان می برم که فرمودند:
اگر جوانی از اهل ما را به من معرفی کنند که چیزی از معارف دین نمی داند؛خود او را تنبیه خواهم کرد!
این معارف دین به فرموده مولایمان حجت ابن الحسن ارواحناله لک الفدا:
همان مسائل شرعیه ی دینی است و علوم که باید بیاموزیم .
پس این امر حضرات آل الله روحنافدا را می توان الگویی قرار داد تا هر چه قوی تر در این جبهه وارد شویم تا هراس به دل او افتد که غیر از آن که ما اهل نبرد رویا رو هستیم و اهل سنگر...
اهل مطالعه در سطح اعلی نیز می باشیم .چرا که علمای بزرگ و نورانی ما به هر شکلی از میان ما در حال گذر هستند و خداوند متعال ما را به امتحانی بزرگ در حال هدایت است و امید است که با توفیقات آن مولای بزرگ ؛از این امتحانات الهی سر بلند خارج گردیم .
آمین یارب العالمین 
عبد خدا ؛علی اکبر
۳۰ شهریور ۹۳ ، ۱۱:۱۷ فانوس جزیره
سلام علیکم
آخرین نماز یکشنبه این ماه فراموش نشه
خیلی التماس دعا دارم بزرگوار
این حدیث هدیه به شما :

رسول مهربانیها (صلوات الله و سلام علیه)

هر کس بتواند کار حرامی انجام دهد ولی آن را فقط بخاطر ترس از خدا رها کند خداوند پیش از آخرت و در همین دنیا بهتر از آن را به او عوض دهد.

منتخب میزان الحکمه. ح 1517

وبلاگ فانوس جزیره هر روز به روز می گردد با حضور نویسندگان مختلف
هر روز منتظر حضور شما در فانوس جزیره هستیم بزرگوار
عاقبتتون بخیر / یاابوتراب
جز دریای غمت کسی در نمیشه!
تا تو نظر نکنی کسی حر نمیشه!
صل الله علیک یا ثارالله وابن ثاره

سلام بزرگوار
ان شاءالله اربعین امسال زائره ی حرم عشق خواهید شد
به لطف و عنایت خدای متعال....
در پناه منتقم چادر خاکی باشید
یاعلی(ع)

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۲ شهید علیرضا حجتی(خادم الشهدا)
سنگینی حوادث انقلاب همیشه به دوش امام بوده است...
در اکثر جریانهای این مملکت،امام با یک جمله به همه ی دلهره ها خاتمه  می دادند، در جراین حمله  عراق به ایران روزیکه  هواپیماهای متجاوز عراق آمدند.....
سلام ونور...
به سنگرمون دعوتید.
گاهی خیابان های شهرهم جای رسیدن به خدا(جبهه) میشود! اگربدانی میروی بانفس خود بجنگی!
هفته دفاع مقدس و آغاز عشق بازی رزمندگان و شهدا گرامی باد.
التماس دعای فرج و شهادت       

۳۱ شهریور ۹۳ ، ۰۹:۲۴ شهید علیرضا حجتی(خادم الشهدا)
سنگینی حوادث انقلاب همیشه به دوش امام بوده است...
در اکثر جریانهای این مملکت،امام با یک جمله به همه ی دلهره ها خاتمه  می دادند، در جراین حمله  عراق به ایران روزیکه  هواپیماهای متجاوز عراق آمدند.....
سلام ونور...
به سنگرمون دعوتید.
گاهی خیابان های شهرهم جای رسیدن به خدا(جبهه) میشود! اگربدانی میروی بانفس خود بجنگی!
هفته دفاع مقدس و آغاز عشق بازی رزمندگان و شهدا گرامی باد.
التماس دعای فرج و شهادت      

شهیدان از می توحید مستند
شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز
شهیدان زنده ی جاوید هستند

عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگوار
اغاز هفته ی دفاع مقدس رو خدمت شما تبریک عرض میکنم
بالاخره روز موعود فرا رسید
با کمال افتخار دعوتید
لطفا اگر فرصت شد تشریف بیارید
برقرار باشید اجرتون با امام شهدا
یاعلی(ع)

revayatearvand.blogfa.com

seyedata.blogfa.com

شهیدان از می توحید مستند
شهیدان سرخوش از جام الستند
نمردند و نمی میرند هرگز
شهیدان زنده ی جاوید هستند

عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگوار
اغاز هفته ی دفاع مقدس رو خدمت شما تبریک عرض میکنم
بالاخره روز موعود فرا رسید , و به مناسبت اغاز هفته ی دفاع مقدس و با رمز یا فاطمه ی زهرا(س)
وب های جدید افتتاح شد.
با کمال افتخار دعوتید
لطفا اگر فرصت شد تشریف بیارید
برقرار باشید اجرتون با امام شهدا
یاعلی(ع)

revayatearvand.blogfa.com

seyedata.blogfa.com
۳۱ شهریور ۹۳ ، ۱۳:۳۱ معبری به آسمان- حسینی
دیگر نمی خواهم زنده بمانم،
              من محتاح نیست شدنم،
                            من محتاج تو هستم خدایا!
بگو ببارد باران..
           کویر شوره زار قلبم سال هاست،
                                که سترون مانده است،
من دیگر طاقت دوری از باران را ندارم،
                  خدایا دوست دارم تنها بیایم،
                            دوست دارم گمنام گمنام بیایم،
                                                     دور از هر هویتی.
خدایا! اگر بگویی لیاقت نداری،
خواهم گفت: لیاقت کدام یک از الطاف تو را داشته ام؟
خدایا! دوست دارم سوختن را،
                                فنا شدن را،
                                         از همه جا جاری شدن را،
       به سوی کمال انقطاع روان شدن را...
                                                                                                        "شهید احمد رضا احدی"

...
هفته دفاع مقدس گرامی باد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">