آسمان مدیون زهراست

آسمان مدیون زهراست

بسم الله الرحمن الرحیم
اینجا قرارگاه دل است. به نیابت از شهیدان غلامرضا آویش ،سید رضا و سید محسن قریشی
خاک پای مادر مظلومیت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
صل الله علیک ایتها الشهیده...
********

بایگانی

عادت به روضه کرده دلم روضه خوان کجاست؟

يكشنبه, ۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۰۸:۱۴ ب.ظ


بسم الله الرحمن الرحیم،

 و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم. «الحمد لله الّذی هدانا لهذا و ما کنّا لنهتدی لولا ان هدانا الله»

اللّهم کن لولیک الحجة بن الحسن، صلواتک علیه و علی آبائه، فی هذه الساعة، و فی کل ساعة، ولیّاً و حافظاً و قائداً و ناصراً  و دلیلاً و عیناً، حتی تسکنه ارضک طوعاً، و تمتعه فیها طویلاً.

یابن الحسن! ببین امشب با چه غمی در خونه ت می آم:

به همان کس که مَحرم زهراست

دل من غرق ماتم زهراست

گر محرم عزای زینب بود

فاطمیه محرم زهراست

هرچی امروز از دین داریم، به خاطر جهاد فاطمه ست:

طاق محراب و گنبد مسجد

یادگار قد خم زهراست

آن که در حشر هم نمی گنجد

کوثر اشک نم نم زهراست

و آن چه شرح غمش بود بسیار

زندگی کردن کم زهراست

سفارش حضرت زهرا (س) رو خدا توی قرآن کرده بود: «قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی» آی پیغمبر! به این مردم بگو: اگر قراره به من «خسته نباشید» بگید، با اهل بیتم مهربون باشید. من برا این همه زحمتی که کشیده م، مزد و تشکر نمی خوام؛ فقط، جون شما و جون فاطمه م.

به قرآن عمل نکردند که هیچ، صاحب عزای رسول الله (ص) رو برای طلب یاری به در خونه ی مهاجر و انصار کشوندند:

کو به کو منزل به منزل دیده را دریا کنم

گم شوم در اشک شاید مرگ را پیدا کنم

پای رفتن ده خداوندا من افتاده را

تا روم بیرون ز شهر و گریه در صحرا کنم

صورت من صفحه ی تاریخ غم های علی است

می سزد تا عمر دارم گریه بر مولا کنم

حالا امشب ما اومدیم از خانوم تشکر کنیم. به خاطر این همه رنجی که کشید تا دین خدا سالم به دست ما برسه. آخه:

حالا امشب ما اومدیم از خانوم تشکر کنیم. به خاطر این همه رنجی که کشید تا دین خدا سالم به دست ما برسه. آخه:

ما ولای علی از فاطمه آموخته ایم

شکر لله که این از نعم فاطمه است

روضه ی حضرت زهرا (س) خیلی سنگینه؛ هیچ وقت نمی تونم این روضه رو مکشوف بخونم. فقط این شام غریبان، می خوایم به دختر پیغمبرمون بگیم: «دستتون درد نکنه خانوم». همون دستی که تازیانه خورد!

دلم از خون شده دریا و چشمم چشمه جویی

خدا را تا بگریم بیشتر، ای اشک! نیرویی

قد خم گشته در پای سرشک خود بدان مانم

که سروی قامتش در هم شکسته بر لب جویی

به خون دیده بنویسید بر دیوار این خانه

که این جا کشته ی راه ولایت گشته بانویی

مدینه ثبت کن این را که در امواج دشمن ها

حمایت کرد از دست خدا بشکسته بازویی

امیرالمؤمنین (ع) داره آخرین نفس های دلگرم کننده ی تنها یاورشو می بینه. انگار فاطمه (س) در این نگاه های آخر هم با مولا هم دردی می کنه:

اگر زردم، اگر خشکم، درخت رو به پاییزم

تمام برگ هایم را به پاهای تو می ریزم

چه جذاب است دریای پر امواج نگاه تو

بیا بنشین کنار من که از شوق تو برخیزم

علی (ع) می بینه که درهای بهشت به روی فاطمه ش باز شده ن:

بر مشامم می رسد از بوی تو بوی بهشت

با تو غبطه می خورد بر خانه ام کوی بهشت

ای کبوتر میل پروازت از این لانه ز چیست؟

زود می بندی چرا بار سفر سوی بهشت؟

تو بهشت مصطفی بودی، چه می گوید اگر

بیند آثار جنایت مانده بر روی بهشت

قطره های خون تو چون ریخته در کوچه ها

هر نسیمی می وزد آن جا دهد بوی بهشت

کم کم حسنین و زینبین علیهم السلام باید خودشون رو برای وداع و تشییع شبانه آماده کنند. وای مادرم!

گل پژمرده از بیداد، مادر!

ستم آخر به بادت داد، مادر!

شب تاریک و تشییع جنازه

مرا کی می رود از یاد؟ مادر!

الا لعنة الله علی القوم الظالمین. «و سیعلم الذین ظلموا ایّ منقلب ینقلبون»

منبع: آسمان 23

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۲/۱۲/۲۵
مدیون زهرا سلام الله علیها

روضه

حضرت مادر

حضرت زهرا

مادر

نظرات  (۱۵)

۲۵ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۵۱ معبری به آسمان- حسینی
سلام
ممنون خواهرم...
تا حالا تو مراسم روضه خوانی مکتوب شرکت نکرده بودم...خدا خیرتون بده...
راستی اسم وبلاگ تغییر کرده درسته؟آسمان مدیون زهراست...خیلی با مسماست...با این اسم دوباره لینک کردم چون تو همسنگرانم نبود...
خواهری چرا فکر میکنم وبلاگتون یه تغییراتی کرده؟
به هرحال عالی شده...
با آرزوی توفیقات روزافزون
پاسخ:

سلام خواهر عزیزم.لطف دارید.گوارای وجودتون.

اگه یادتون باشه توی بلاگفا با آرم آسمان مدیون زهراست بودیم.تغییرات هم به خاطر ایام هست.

آسمانم را فاطمیه بسته ام.

قربانت عزیز دل.

۲۵ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۵۶ معبری به آسمان- حسینی
سلامی دوباره خدمت خواهرم...
مشکل گیجی من حل شد به سلامتی...
موفق باشید...
پاسخ:

سلام.شرمنده باعث سردرگمی شما شدم.

شرمنده سیدجان

در قربت مادرم همین بس که عزایش خیلی بی سر وصدا برگزار شد...
شکر که دو شب نوکری ات را کردم مادر
یا زهرا(س)
پاسخ:

دلسوخته عمر کم فاطمه ام................

خوش به حالتون که توفیق عزاداری خانم رو داشتید و خادمی آن حضرت.

همیشه یه نوحه ای از آقای علیمی توی گوشمه که می گفتن: تو روضه های فاطمیه همه دعوت نیستن فقط اونا می تونن برا مادر سادات گریه کنن ناله کنن که دعوت بشن.باید دعوت نامه رو مولا امیر المومنین علیه السلام امضا کنند.

باید ....

هیچی...

آجرک الله یا صاحب الزمان

سلام..جدول ختم قرآن5 آماده شد..منتظر حضورتان هستم

بی بی جان...
هزاران کلید هم بیاورند،
قفل دلتنگی های دلم را باز نمی کنند
شاه کلید دلم ، فقط نگاه توست....
یا فــاطمه زهــرا (س)

     بهار، همه طراوتش را مدیون یک گل است:

             گل زیبای نرگس

پیشاپیش عیدتان مبارک
پاسخ:

سلام بزرگوار.ان شاالله قبول باشه.

یاحق

   ندارم غیر تو فکر و خیالی
بنفسی انت و اهلی و مالی
صل الله علیک یا اباعبدالله الحسین
خدایاااااااادلم کربلا میخواد

سلام خواهر بزرگوار
خدا قوت التماس دعا دارم گر قابلم!

پاسخ:

سلام سیدبزرگوار

ان شاالله روزیتان شود زیارت ارباب عالم...تو روضه های فاطمیه برات زیارت بگیرید.

ربنا اتنا کربلا کربلا...

سلام من نمیدونم از بی بی چی بگم فقط اینو میدونم که هر موقع در مونده شدم خوشحالم کرده اونم فقط اسمشو اوردم

بحق بی بی هم ما عبد خدا بشیم

پاسخ:

سلام  بزرگوار...ممنون از حضور همیشگیتان.

ما هرچه داریم از بی بی هست.مدیون خانم هستیم اما حضرت مدیون کسی نمی مونن...پیش پیش بدهی هاشون رو صاف می کنن...

 به گفته استاد طاهر زاده حضرت زهرا مظهر عبودیت هستند...خداکنه  بنده واقعی بشیم...به لطف خانوم.

۲۶ اسفند ۹۲ ، ۲۰:۵۹ مدافعان حرم
مردک پست که روزی نمک حیدرخورد،
نعره زد برسرمادر به غرورم بر خورد،
ایستادم به نوک پنجه ی پا اماحیف،
دستش از روی سرم رد شد و برمادر خورد 
=============
سلام ممنون از حضورتون ونظری که باعث دلگرمیم شده

پاسخ:

سلام.

یاعلی

حرفتان را کامل نگفته بودید...
عاقبت بخیرشی...
یازهرا
پاسخ:

چی بگم......امان از دل حیدر

 

۲۶ اسفند ۹۲ ، ۲۱:۱۹ مدافعان حرم
بااجازه لینکتون میکنم
یاعلی
دوست عزیز شما با گوشیتم ی روضه بزاری و گریه کنی سیم وصل میشه...
مارو دعا کن
یاحق
۲۷ اسفند ۹۲ ، ۱۰:۱۰ ماچندنفرهستیم
سلام دوست گرامی/بروزیم تشریف بیارین/یاعلی(ع)
bahrein.parsiblog.ir
پیشاپیش سال نو مبارک
برای آخرین بار در سال92 آپ کردم
خوشحال میشم نظر بذاری
موفق باشی...
۰۵ فروردين ۹۳ ، ۱۷:۳۳ از وبلاگ شهید معصومیان

سلام علیکم
بی نهایت از وبلاگ زیبا و ارزشی شما تقدیر و تشکر می کنم
دقایقی رو در وبلاگ پرمحتوا و عطرآگین تون سپری کردیم، خدا خیرتون بده.
یقینا این مکتوبات می تونه ذخیره و ره توشه و باقیات و صالحاتی باشه برا سرای باقی.
به رسم ادب وبلاگ شما لینک شد
قلم تون همواره ماندگار
موفق باشید/ یاعلی
پاسخ:

سلام بزرگوار.لطف دارید به سنگر این بنده حقیر.

شهادت نصیبتان

سلام.وب زیبایی دارید .ممنون میشم به من هم سر بزنید.اگه از وبم خوشتون اومد تبادل لینک کنیم.من شما رو لینک کردم.
www.saeed-moharam.blogfa.com
۱۲ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۱۳ از وبلاگ شهید معصومیان
سلام علیکم
بی نهایت از وبلاگ زیبا و ارزشی شما تقدیر و تشکر می کنم
دقایقی رو در وبلاگ پرمحتوا و عطرآگین تون سپری کردیم، خدا خیرتون بده.
یقینا این مکتوبات می تونه ذخیره و ره توشه و باقیات و صالحاتی باشه برا سرای باقی.
قلم تون همواره ماندگار
موفق باشید/ یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">